Function Disabled

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Spiritual Awareness of the Woman



«Στην ταντρική παράδοση, η γυναίκα θεωρείται ανώτερη από τον άντρα όσον αφορά τις ταντρικές μυήσεις. Αυτό με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να γίνει κατανοητό ως κοινωνική αξίωση. Είναι καθαρά μία πνευματική στάση σε σχέση με την εξέλιξη της ανώτερης συνειδητότητας. Ο σκελετός της γυναίκας, τα συναισθήματά της και η παραψυχική της εξέλιξη είναι σίγουρα ψηλότερη από αυτήν του άντρα. Η αφύπνιση της πνευματικής δύναμης, δηλαδή της κουνταλίνι, είναι πολύ ευκολότερη στο σώμα μιας γυναίκας από ό,τι στο σώμα ενός άντρα.
Εκτός από αυτό, η ψυχική ύπαρξη της γυναίκας είναι ψηλά φορτισμένη με πνευματική επίγνωση. Η εξωτερική έκφραση που θα βρείτε σε μία γυναίκα ή σε ένα κορίτσι – αγάπη για την ομορφιά, τρυφερότητα, συμπόνια, κατανόηση, είναι εκφράσεις της εσωτερικής της κατάστασης. Συχνά κάνω ένα αστείο. Λέω, αν όλες οι γυναίκες έφευγαν από αυτό τον κόσμο, θα υπήρχε μία έρημος. Δεν θα υπήρχαν χρώματα, αρώματα, χαμόγελα ή ομορφιά. Αυτό δείχνει ότι η εσωτερική επίγνωση της γυναίκας είναι πολύ δεκτική και έτοιμη να εκραγεί».

Σουάμι Σατυανάντα
 

Spiritual Awareness of the Woman

In the Tantric tradition, the woman is considered to be higher than the man so far as the tantric initiations are concerned. This should by no means be understood as a social claim. It is purely a spiritual attitude in relation to the evolution of higher consciousness. The frame of a woman, her emotions, and her psychic evolution are definitely higher than that of a man. Awakening of the spiritual force, or kundalini, is much easier in the body of a woman than in the body of a man.

Besides this, there is another important point that should be understood. Generally, a man who goes into the deeper realms of the mind and comes out is not able to bring these experiences back with him, but a woman can. It seems that there is very little difference between a woman’s inner and outer awareness. When you go deep into your consciousness, you have certain experiences. When you return from that deeper state of mind to th
e gross awareness a veil falls in between those experiences and the conscious mind. In the case of a woman, this veil does not fall.

Apart from this, the psychic being of a woman is highly charged with spiritual awareness. The external expression that you will find in a woman or girl; love for beauty, tenderness, sympathy, understanding, are expressions of her inner state. This indicates that the inner awareness of a woman is very receptive and ready to explode. I say jokingly, if all women leave this world, it would become a desert – without colours, perfumes, smiles or beauty.

From the perspective of ‘Kundalini Yoga’, the woman’s body is charged by a particular center, Mooladhara Chakra’, which can be touched with the fingers. In the male body, this chakra is intricately situated in a very congested area; men do ‘Moola Bandha, and still nothing happens. Therefore, awakening can take place in a woman’s body much quicker than in the body of a man.

Another important point is that women have always been the main transporters of energy, while men have been the medium. The woman may not be your wife; she could be your mother, daughter or disciple. Mary was Christ’s mother. The Mother of ‘Aurobindo Ashram’ was a disciple. In the same way, in the tantric tradition, there is a story of sixty four yoginis. The word yogini is the feminine gender of yogi. These yoginis are worshipped all over India. There are sixty four temples dedicated to the sixty four aspects of feminine energy.
Swami Satyananda


Σουάμι Σιβαμούρτι
Καθ’ όλη την πορεία της ιστορίας, η ισχύς, ο έλεγχος, η διαδικασία λήψης αποφάσεων, η καθοδήγηση κι η διοίκηση όλων των κύριων πνευματικών παραδόσεων, καθώς επίσης οι περισσότερες λαϊκές κυβερνήσεις και μορφές εξουσίας ήταν κατεξοχήν πατριαρχικές και ιεραρχικές στη δομή τους. Στις γυναίκες δεν είχαν αναγνωριστεί ίσα δικαιώματα με τους άντρες, μέσα σε αυτούς τους οργανισμούς ή τους πολιτισμούς γενικότερα. Οι ομάδες γυναικών, που ανήκουν
στην κοινότητα της Σατυανάντα Γιόγκα της Ελλάδας, δημιουργήθηκαν ώστε να αντανακλούν τις καλοδεχούμενες ιστορικές αλλαγές, οι οποίες πραγματώνονται τον τελευταίο καιρό μέσα στην κοινωνία, για τη διόρθωση των φυλετικών ανισοτήτων και της καταπίεσης και της υποδούλωσης της γυναίκας. Θεωρούμε ότι η αποστολή μας είναι δίπτυχη. Πρώτα, να συζητήσουμε και να μορφοποιήσουμε τη συνεισφορά που εμείς, ως Ελληνίδες, ως γιογκίνι κι ως σανυάσιν,μπορούμε να προσφέρουμε για την προαγωγή των γυναίκειων δικαιωμάτων στη χώρα μας. Η πρόταση μας λαμβάνει υπ’ όψη της τις διδασκαλίες της γιόγκα και της σανυάσα, για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ευθύνες, μέσα από τη γνώση του ντάρμα, των γιάμα και των νιγιάμα, από τη γυναίκεια οπτική. Προσπαθούμε να αναζητήσουμε τους τρόπους και τα μέσα, ώστε η κατανόησή μας γι’ αυτές τις αρχές να βρει εφαρμογή στα σπίτια και τις τοπικές κοινότητές μας, καθώς και την επίδραση που έχουν οι θηλυκές αυτές ποιότητες στην τωρινή ακαμψία κι επιθετικότητα πολλών υπαρχόντων πατριαρχικών δομών εξουσίας. Πώς μπορεί ο κανόνας κι ο έλεγχος να ασκηθούν από γυναίκες που έχουν διαφορετική προσέγγιση και εφαρμογή, από εκείνη των ανδρών και πώς μπορούν από κοινού οι γυναίκες κι οι άνδρες να εργαστούν μαζί, αρμονικά, καθώς και με ισότητα σε κάθε πλευρά της ζωής και κάθε κοινωνική οργάνωση; Η απελευθέρωση των γυναικών είναι ταυτόχρονα κι η απελευθέρωση των αντρών.

Δεύτερον, έχουμε την πρόθεση να μελετήσουμε και να ερευνήσουμε τη συνεισφορά των γυναικών, μέσα στην ιστορία, σχετικά με τη βελτίωση της ζωής και της ανθρωπότητας. Μαθαίνουμε από τις ιστορίες γυναικών, τόσο στην κοινωνική, όσο και στην ιστορική «αρένα», όπως επίσης κι από τις αναρίθμητες ιστορίες γυναικών που έζησαν ζωές μεγαλειώδους αφοσίωσης, θάρρους και καλοσύνης και μέσα από τα βάθη της σοφίας, των οποίων, θεμελιώθηκαν οι ζωές μας. Μητέρες, σύζυγοι, κόρες, αδελφές και φίλες που περπάτησαν σε αυτή τη γη όσο καλύτερα μπορούσαν, μετέδωσαν τον εσωτερικό τους πλούτο και πέθαναν χωρίς δόξα και φήμη. Οι ιστορίες αυτών των γυναικών είναι ιστορίες σοφίας, ανοχής, προσαρμοστικότητας, θυσίας, υπομονής, αντοχής, δημιουργικότητας, μη-βίας, θεραπείας, θάρρους και βαθειάς αγάπης. Υπάρχουν επίσης ιστορίες γυναικών που υπέφεραν, που κακοποιήθηκαν, που περιθωριοποιήθηκαν, και υπέστησαν διακρίσεις, που τους αρνήθηκαν ευκαιρίες που είχαν τα αδέλφια τους και που έζησαν ζωές χωρίς τα προνόμια της μόρφωσης,
της καριέρας και της οικονομικής ανεξαρτησίας. Έχουμε ένα καθήκον απέναντι σε όλες αυτές τις γυναίκες, να συλλέξουμε τις ιστορίες τους, να τις γιορτάσουμε και να τις τιμήσουμε, να μάθουμε και να εφαρμόσουμε τη σοφία τους και να μεταφέρουμε την ευθυκρισία και τη γνώση τους στις μελλοντικές γενιές. Μέχρι στιγμής, έχουμε εστιάσει στη Θηλυκή Θεότητα με την μελέτη και την έρευνα μας πάνω στις Θεές της Ελλάδας και της Ινδίας και του πώς οι ενέργειες τους εκφράζονται μέσα από τη σύγχρονη γυναίκα. Έχουμε επίσης μελετήσει κάποια στοιχεία της αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας και έχουμε παρουσιάσει ένα θεατρικό δρώμενο, το λόγο της Διοτίμας πάνω στην αγάπη, όπως τον απέδωσε ο Σωκράτης στο «Συμπόσιο» του Πλάτωνα. Έχουν επίσης γίνει διάφορες συζητήσεις πάνω σε θέματα υγείας που αφορούν στη γυναίκα και πάνω στις μεταβατικές περιόδους της ζωής της, από την παιδική ως την τρίτη ηλικία. Όλα αυτά τα πεδία έρευνας και δημιουργικής έκφρασης εμβαθύνουν και σταθεροποιούν τη γνώση μας για τη γυναίκα μέσα στη δική μας πνευματική κληρονομιά και κουλτούρα και μας δίνουν επίσης τη δυνατότητα να παρατηρούμε τις ομοιότητες μέσα από μία γιογκική οπτική. Αυτό μας προσφέρει ισχυρά πνευματικά θεμέλια για να βασιστούμε και να προχωρήσουμε μέσα σε κοινωνικά και κοσμικά πεδία. Στόχος μας είναι να διδάξουμε μέσα από το παράδειγμα της ζωής μας ως γυναίκες, να υποστηρίζουμε κάθε μέλος της ομάδας μας με τους δεσμούς της αδελφοσύνης, και να εφαρμόζουμε την ισότητα και την αρμονία στις κοινότητες μας έχοντας συνείδηση ότι η ενότητα επιτυγχάνεται καλύτερα μέσα από την αποδοχή και την ανοχή της διαφορετικότητας. Πάντα θα αναζητούμε την καθοδήγηση, τις ευλογίες και τη χάρη των γκούρου μας - Σουάμι Σατυανάντα Σαρασουάτι και Σουάμι Νιραντζανάντα Σαρασουάτι - και θα προσπαθούμε να διδαχθούμε από τις πολλές πνευματικές μητέρες και πατέρες που μας κληροδότησαν την κληρονομιά τους.

Απόσπασμα από την ομιλία της Σουάμι Σιβαμούρτι,
Συμπόσιο Γυναικών, Σατυανάντασραμ Ελλάδος, 28 - 29 Μαϊου 2011


η Σάκτισανγκαμα Τάντρα (Shaktisangama Tantra) αναφέρει:
Η γυναίκα είναι δημιουργός του σύμπαντος,
το σύμπαν είναι η μορφή της
Η γυναίκα είναι το θεμέλιον του κόσμου,
αυτή είναι η αληθινή μορφή του σώματος.
Στη γυναίκα βρίσκεται η μορφή όλων των πραγμάτων.
όλων όσων ζουν και κινούνται στον κόσμο.
Δεν υπάρχει κόσμημα σπανιότερο από τη γυναίκα,
καμμία κατάσταση ανώτερη εκείνης της γυναίκας.
Δεν είναι παράξενο που ακόμη και οι πιο ισχυροί θεοί, όπως ο Σίβα πιο πάνω,
λαχταρούν να πάρουν γυναικεία μορφή,
ελπίζωντας ν’ αποκτήσουν έστω και λίγη από τη μεγαλόπρεπη ισχύ της.

Σύμφωνα με την Ντέβι Μαχάτμγια (Devi Mahatmya) :
Από  Εσένα το σύμπαν γεννήθηκε,
Από  Εσένα  ο κόσμος δημιουργήθηκε,
Ω Ντέβι, από Εσένα προστατεύεται.
  

Κατά το Σχάνκαρατσχάργια (Shankaracharya):
Ποια είσαι, ω Εσύ η Ωραιότερη! Εσύ η Ευοίωνη!
Εσύ, που τα χέρια σου κρατούν την απόλαυση μαζί και τον πόνο;
την σκιά του θανάτου μαζί και το ελιξήριο της αθανασίας,
Είναι αυτά η δόξα σου, ω Μητέρα!
 
Η Θεά και ο Θεός
Σε πολλές περιπτώσεις, η θεά εμφανίζεται ζευγαρωμένη με το θεό, ως σύζυγος με σύζυγο.
 Όπως σε ολάκερη την εικονογραφία της θεάς, έχει και αυτή η έκφανση μεταφορική σημασία. 
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν για παράδειγμα, την πιο υποβλητική απ’ αυτές τις απεικονίσεις: 
η μεγάλη θεά Κάλι χορεύοντας πάνω στο πτώμα του συζύγου της Σίβα.
Αυτή είναι μια δήλωση της υπεροχής της θηλυκής θεϊκότητας και πράγματι, 
ο Σίβα απευθυνόμενος στη θεά σ’ ένα αρχαίο κείμενο λέει:
 «Εγώ, ο Κύριος των πάντων, είμαι ένα πτώμα χωρίς εσένα» 
και ο Κρίσνα (Krishna) εκμυστηρεύεται στη Ράντχα (Radha):  
«Χωρίς εσένα δεν έχω ζωή»
Σκοπός εδώ, δεν είναι να παρουσιαστεί η θεά ως φονιάς των ανδρών, 
αλλά ως ισχύς (Shakti) του Σίβα, ο οποίος χωρίς αυτήν είναι αδύναμος σαν πτώμα.


Το πτώμα του Σίβα μπορεί στην πραγματικότητα, να ερμηνευτεί ότι αναπαριστά τον
Ταντρικό Μύστη καθώς εκτελεί μια από τις ασκήσεις του γιόγκα, την «σχαβάσανα» 
(shavasana) ή στάση του πτώματος, στην οποία ο γιόγκι ξαπλώνει με την πλάτη, 
εντελώς χαλαρωμένος σε σώμα και νου. Όλες οι ενέργειες του εγκαταλείπονται και 
συμβολικά, εξωτερικεύονται στη φιγούρα της Σάκτι που χορεύει επάνω του. 
Το νόημα είναι ότι καθώς είναι αποστασιοποιημένος από τη θηλυκή του πλευρά, 
ο γιόγκι είναι ελλιπής όσο και ένας νεκρός.

Αυτή η πεποίθηση εκφράζεται με τούτα τα λόγια: 
”Shivah shakti vihinah shavah”, δλδ: 
«Ο Σίβα στερημένος από τη Σάκτι είναι ένα πτώμα(shava)»

Αυτή η δήλωση επαναλαμβάνεται στις περισσότερες Τάντρας με τον ένα ή τον άλλο
τρόπο.
Για να επανακτήσει τη Σάκτι του και να επιστρέψει από την κατάσταση σαν σε
ύπνωση, η ενέργεια της θεάς πρέπει να τον κυριεύσει και να τον γεμίσει. 
Αυτή η μεταφυσική διαδικασία ενότητας απεικονίζεται παραστατικά μέσα
στην ερωτική πράξη συνεύρεσης.

Όμως, δεν είναι μία συνηθισμένη πράξη ερωτικής συνεύρεσης.

Εδώ έχουμε τη γυναίκα πάνω στο αρσενικό. Σ’ αυτήν την αντίστροφη σεξουαλική
στάση, το θηλυκό διασκελίζει το αρσενικό και προκαλεί την κίνηση, 
είναι η κινητήρια δύναμη.

Αυτή η αντίστροφη πράξη ερωτικής συνεύρεσης είναι γνωστή στα Σανσκριτικά ως
viparita-rati.
Υποδηλώνει τη θηλυκή προτροπή για δημιουργία ενότητας από τη διττότητα
και την σταθερή της φιλοδοξία να ενωθεί με την αρσενική αρχή.

Αυτό υπογραμμίζεται στην Γκαντχάρβα Τάντρα (Gandharva Tantra),
όπου αναφέρεται ότι:
«Εκείνη που είναι ο ήλιος, η σελήνη και η φωτιά, ξαπλώνει κάτω τον αρσενικό
(purusha) και τον απολαμβάνει από πάνω». 
Εκείνη(η Shakti) είναι η ενεργητική ερωμένη ενός παθητικού Σίβα και η ένωση της
μαζί του είναι κρίσιμη γι’ αυτόν,ώστε να μπορέσει να διατρανώσει τη θεϊκότητα και
τις δυνάμεις του.

Ο πρώτος κιόλας στίχος από το Ταντρικό κείμενο Σοννταργιαλαχάρι
(Saundaryalahari) δηλώνει:
«Αν ο Σίβα είναι ενωμένος με τη Σάκτι του, είναι ικανός να ασκήσει τις
δυνάμεις του σαν ένας θεός.
Αν όχι, ο θεός δεν έχει καν τη δύναμη να κινηθεί».

Πραγματικά,εκείνη είναι η δύναμη, που κατοικεί σε κάθ’ έναν από τους
αρσενικούς θεούς και η σπίθα που τους διεγείρει σε δράση.
Στην πραγματικότητα, εκείνη είναι η Ισχύς Του.






















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου