Function Disabled

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

To Όραμα

Το Όραμα.

«Το μήνυμά μου προς την ανθρωπότητα είναι: δημιουργήστε τον καινούργιο άνθρωπο: αδιαίρετο, ενοποιημένο, πλήρη.
Ο Βούδδας δεν είναι πλήρης, ούτε και ο Έλληνας Ζορμπάς. Είναι και οι δύο μισοί. Αγαπώ τον Ζορμπά, αγαπώ τον Βούδδα. Οταν όμως κοιτώ τον βαθύτερο πυρήνα τού Ζορμπά, του λείπει κάτι: δεν έχει

ψυχή. Οταν κοιτώ τον Βούδδα, πάλι του λείπει κάτι: δεν έχει σώμα.
Διδάσκω μια μεγάλη συνάντηση: τη συνάντηση του Ζορμπά με τον Βούδα. Διδάσκω τον Βούδα Ζορμπά. Μια νέα σύνθεση. Τη συνάντηση γης και ουρανού, τη συνάντηση του ορατού με το αόρατο, τη συνάντηση όλων των άκρων αντιθέτων, του άντρα με τη γυναίκα, της μέρας με τη νύχτα, του καλοκαιριού με το χειμώνα, του σεξ με το σαμάντι. Μόνο με τη συνάντηση αυτή θα φτάσει στη γη ο καινούργιος άνθρωπος»

«Δεν βρίσκομαι εδώ για να ικανοποιήσω τις προσδοκίες σου. Αν ικανοποιήσω τις προσδοκίες σου, δεν θα μπορέσω ποτέ να σε μεταμορφώσω. Βρίσκομαι εδώ για να καταστρέψω όλες τις προσδοκίες σου, βρίσκομαι εδώ για να σε σοκάρω. Και με τις εμπειρίες αυτές του σοκ, θα σταματήσει ο νους σου. Δεν θα μπορείς να καταλάβεις, και εκεί ακριβώς είναι το σημείο όπου θα μπει κάτι καινούργιο μέσα σου».

«Το μήνυμά μου είναι πολύ καινούργιο. Η Ινδία είναι πολύ παληά, αρχαία, παραδοσιακή. Είμαι επαναστατικός. Για την ακρίβεια, δεν είμαι Ινδός. Αν είμαι Ινδός, τότε είμαι ήδη προκατειλημμένος υπέρ τής Ινδίας. Τότε το μήνυμά μου δεν μπορεί να είναι παγκόσμιο. Θα είναι κατά βάθος Ινδικό, καμουφλαρισμένο, κρυμμένο πίσω από όμορφες λέξεις, αφηρημένους όρους, θα παραμένει όμως στην ουσία Ινδικό. Δεν μπορεί να είναι παγκόσμιο. Δεν είμαι Ινδός. Δεν ανήκω σε κανένα έθνος. Το μήνυμά μου είναι παγκόσμιο».

«Δεν ενδιαφέρομαι να μεταπείσω κανένα για την ιδεολογία μου – Δεν έχω ιδεολογία. Επίσης, πιστεύω ότι αυτή ακριβώς η προσπάθεια να μεταπείσεις κάποιον είναι βία, είναι παρέμβαση στην ατομικότητά του, στην μοναδικότητά του, στην ελευθερία του».

«Ο Ζορμπάς είναι το Θεμέλιο και ο Βούδας είναι το παλάτι. Ο Βούδας είναι η κορυφή αλλά οι θεμελιώδεις πέτρες στρώνονται από τον Ζορμπά. Είναι ανόητο να διαλέξεις να είσαι Βούδας χωρίς να έχεις τις πέτρες των θεμελίων».

«Δεν θέλω να προσηλυτίσω κανέναν. Θέλω, απλά, ο καθένας να είναι ο εαυτός του. Θέλω ν' αλλάξω όλες τις αρνητικές στάσης ζωής, που έχουν επιβληθεί στον άνθρωπο κ' έτσι να τελειώσει κάθε μορφή σκλαβιάς και ν' αρχίσει ο χορός αυθόρμητα... Εγώ διδάσκω τη ζωή, διδάσκω την αγάπη, τη μουσική, διδάσκω τη σιωπή. Για μένα, αυτά είναι τα στοιχεία κάθε αυθεντικής θρησκευτικότητας».

«Το καθήκον μου για την ωρίμανση σας είναι κυρίως το να σας κάνω ανεξάρτητους από εμένα. Κάθε είδος εξάρτησης είναι σκλαβιά και η πνευματική εξάρτηση είναι η χειρότερη από όλες. Έκανα οτιδήποτε δυνατό για να γνωρίσετε την ατομικότητά σας, την ελευθερία σας, την απόλυτη ικανότητά σας να ωριμάζετε χωρίς τη βοήθεια κανενός».

«Επιθυμώ πραγματικά να μην παίρνετε τα λόγια μου σαν να σας μεταδίδουν κάποιες πληροφορίες. Εγώ δεν σας διδάσκω τίποτα. Δεν έχω κανένα μήνυμα. Δεν σας προσηλυτίζω... Δεν πειράζει που ο κόσμος βρίσκει ότι είμαι γεμάτος αντιθέσεις, γιατί μόνο έναν πολύ ξεπερασμένο λόγιο τον απασχολεί να λέει λογικά πράγματα. Αντίθετα υπάρχει ένας άνθρωπος που μιλάει, όχι για να μεταδώσει γνώσεις, αλλά ποίηση, νόημα, ένα άρωμα, μια παρουσία... Εγώ δεν έχω τίποτα να σας πω, αλλά έχω πολλά να μοιραστώ μαζί σας».

«Η προσπάθειά μου εδώ δεν είναι να δημιουργήσω μαθητές - αυτό είναι απλώς η επιφάνεια — αλλά να δημιουργήσω ανθρώπους που να είναι κύριοι του εαυτού τους. Ο κόσμος χρειάζεται επειγόντως πολλούς ανθρώπους επίγνωσης, αγάπης, ελευθερίας, εντιμότητας.
Μόνο αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη πνευματική ατμόσφαιρα, η οποία μπορεί να αποτρέψει αυτόν τον κόσμο από το να καταστραφεί από τις αυτοκτονικές δυνάμεις, οι οποίες είναι πολύ ισχυρές. Δεν είναι όμως πιο ισχυρές από την αγάπη. O S H O

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου